VantageGains

VantageGains הוא יישום מפוקפק שחוקרים זיהו. לאחר בחינה מעמיקה של תוכנה זו, מומחים הוכיחו שהיא נכללת בקטגוריה של תוכנות פרסום. אופן הפעולה העיקרי של אפליקציה זו כרוך בניהול מסעות פרסום אגרסיביים וחודרניים. בנוסף, VantageGains שייכת למשפחת תוכנות הפרסום AdLoad ונועד להשפיע על משתמשי מכשירי Mac.

הנוכחות של תוכנות פרסום כמו VantageGains עשויה להוביל לחששות חמורים בפרטיות

תוכנת פרסום היא סוג של תוכנה שתוכננה במיוחד כדי להקל על הצגת סוגים שונים של פרסומות באתרים שבהם משתמשים מבקרים או בממשקים אחרים איתם הם מקיימים אינטראקציה. פרסומות אלו מקיפות מגוון פורמטים, כולל חלונות קופצים, באנרים, קופונים, שכבות-על, סקרים ועוד.

עם זאת, אופי הפרסומות הללו הוא לרוב בעייתי. הם נוטים לקדם מאוד טקטיקות מקוונות, תוכנות לא מהימנות או שעלולות להזיק ו-PUPs (תוכנות לא רצויות), ובמקרים מסוימים, אפילו תוכנות זדוניות. לחיצה על פרסומות אלו עלולה להוביל לתוצאות לא רצויות שונות. פרסומות מסוימות יכולות אפילו להיות מתוכנתות לביצוע סקריפטים, מה שיכול להפעיל הורדות נסתרות או התקנות של תוכנה, לעתים קרובות ללא ידיעתך או הסכמתך.

חשוב להבין שלמרות שמשתמשים עלולים להיתקל מדי פעם בתוכן לגיטימי דרך פרסומות אלו, אין זה סביר שהמפתחים או הגורמים המורשים שלו אכן תומכים בתוכן כזה. במקרים רבים, מבצעים אלו מתוזמרים על ידי רמאים המנצלים תוכניות שותפים הקשורות למוצרים שונים כדי להשיג עמלות שלא כדין.

יתר על כן, תוכנות פרסום כמו VantageGains כנראה עוסקות באיסוף של נתוני משתמשים רגישים. המידע שבו יישומים כאלה מעוניינים כולל פרטים כמו אתרי אינטרנט שביקרו בהם, שאילתות חיפוש, עוגיות אינטרנט, שמות משתמש וסיסמאות, מידע אישי מזהה ואפילו מספרי כרטיסי אשראי. לאחר איסוף הנתונים, ניתן למכור אותם לצדדים שלישיים למטרות רווח או לנצל אותם למטרות בלתי חוקיות. זה מדגיש את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים במפגש ואינטראקציה עם תוכנות פרסום ואת החשיבות של שמירה על נוהלי אבטחת סייבר חזקים כדי להגן על המידע האישי שלך.

תוכנות פרסום ו-PUP משתמשים בטקטיקות הפצה מפוקפקות שונות

תוכנות פרסום ו-PUP ידועים לשמצה בשימוש במגוון טקטיקות הפצה מפוקפקות כדי לחדור למערכות המשתמשים ללא הסכמתם המפורשת. טקטיקות אלו מנצלות לעתים קרובות את חוסר המודעות של המשתמשים ואת הנטייה שלהם להתעלם מסיכונים פוטנציאליים. הנה כיצד הישויות הזדוניות הללו משתמשות בשיטות הפצה מפוקפקות:

  • צרור תוכנה : אחת הטקטיקות הנפוצות ביותר כוללת שילוב של תוכנות פרסום או PUPs עם הורדות תוכנה לגיטימיות. משתמשים שממהרים את תהליכי ההתקנה עלולים להסכים בטעות להתקין תוכנות נוספות, לא רצויות.
  • מתקינים מטעים : חלק מהמתקינים מסווים בכוונה תוכנות פרסום או PUPs כעדכוני תוכנה חיוניים או יישומים שימושיים. ייתכן שמשתמשים לא יבינו שהם מתקינים תוכנה שעלולה להזיק.
  • התראות מערכת מזויפות : משתמשים עלולים להיתקל בחלונות קופצים מטעים או התראות מערכת המתריעות מפני איומי אבטחה שאינם קיימים. לחיצה על התראות אלו עלולה להוביל להתקנת תוכנת אבטחה מזויפת, שהיא למעשה PUP.
  • סדקי תוכנה ו-keygens : אתרים לא חוקיים המציעים תוכנות פיצוח או keygens עשויים לכלול תוכנות פרסום נסתרות או PUPs בתוך הורדות אלה. משתמשים המחפשים תוכנה פיראטית עלולים להתקין תוכניות לא רצויות שלא ביודעין.
  • פרסום זדוני : פרסום זדוני כולל הצבת פרסומות מזיקות באתרים לגיטימיים. לחיצה על פרסומות אלו יכולה להפעיל הורדה והתקנה של תוכנות פרסום או PUPs.
  • עדכונים מזויפים : משתמשים עלולים להיתקל בחלונות קופצים או התראות הטוענות שהתוכנה שלהם, כגון דפדפנים או פלאגינים, דורשת עדכון. לחיצה על הנחיות אלו עלולה להוביל להתקנת תוכנות לא רצויות.
  • קבצים מצורפים לאימייל נגועים : פושעי סייבר מפיצים לעתים קרובות קבצים מצורפים לא בטוחים באמצעות הודעות דואר זבל. פתיחת קבצים מצורפים אלה יכולה ליזום התקנת תוכנות פרסום או PUPs.
  • הרחבות/תוספות לדפדפן : ייתכן שהמשתמשים יתבקשו להתקין הרחבות דפדפן מועילות לכאורה או הרחבות המבטיחות פונקציונליות משופרת אך למעשה מציגות התנהגות זדונית.
  • הנדסה חברתית : הרמאים עשויים להשתמש בטקטיקות שכנוע כדי לשכנע את המשתמשים להתקין תוכנה שאינה מזיקה לכאורה, רק כדי לגלות מאוחר יותר את כוונתה הזדונית.

טקטיקות אלו מדגישות את החשיבות של תרגול התנהגות מקוונת זהירה, כגון הורדת תוכנות ממקורות מוכרים, בדיקה מדוקדקת של הנחיות התקנה, עדכון שוטף של תוכנות ושימוש בכלי אבטחה כדי לסייע במניעת התקנה בשוגג של תוכניות לא רצויות או זדוניות.

מגמות

הכי נצפה

טוען...